Thursday, November 12, 2009

Tähtis info terveks õppeaastaks 11. klassidele

Lisan info kohustusliku kirjanduse ja kirjandite kohta.


I kursus
A. Puškin “Jevgeni Onegin”
Stendhal. "Punane ja must"
F.Dostojevski. "Kuritöö ja karistus" 2. detsember
O.Wilde ”Dorian Gray portree”

II kursus
Eesti kirjandus
E.Vilde. "Mäeküla piimamees"
A.H.Tammsaare. „Juudit”, "Tõde ja õigus" I ja II

Lisaks teete kodus teos(te)ga eeltööd ja tulete lugemiskontrolli LUGEMISPÄEVIKUGA.

LAUSE/LÕIK TEKSTIST vali niisugune, mis Sind kuidagi intrigeerib, mingil pôhjusel tähelepanu tômbab, mille kohta Sa tahaksid midagi öelda.

NÄITEKS

LAUSE tekstist
KOMMENTAAR
1. ”Alaealised seisid lauas istujate juures ja teenindasid neid.” (lk……)

1. See on alaealiste ahistamine. Alaealised on ka inimesed!

VALI 8 ERINEVAT LAUSET JA KOMMENTAARI VÔIB ALUSTADA…

à Ma ei ole selle môttega nôus, sest…
à Ma arvan samamoodi…
à Olen isegi seda kogenud…
à Mul on kahju, et nii läks, sest ta ei ole seda ära teeninud……
à See pani mind môtlema sellele, et …jne

Eesti luuleklassika esitlus mais. Koduse töö juhend:

1. Loe läbi (nt “Sõnarine” või mõni muu eesti luule valikkogu, kirjanike luulekogud; või Internetis EESTI VÄRSS) valimik Juhan Liivi, Anna Haava, Karl Eduard Söödi, Gustav Suitsu, Villem Ridala, Ernst Enno, Henrik Visnapuu ja Marie Underi vm luulest.
2. Vali välja 8-10 luuletust, mis sinu arvates kuidagi kokku sobivad – kas meeleolult, teema, mõtte liikumise või millegi muu poolest. Luuletuste väljavalimisel ja kokkusobitamisel võid olla julge, aga endas kindel, st sa peaksid suutma oma valiku põhimõtet seletada. Luuletused peavad olema vähemalt 2 erinevalt autorilt, aga võib ka igaüks eri autorilt.
3. Pane väljavalitud luuletustest kokku terviklik kava, kusjuures luuletusi võib ka osadeks lõhkuda.
4. Kirjuta kava korralikult A4 või A3 formaadis paberile, võiksid illustreerida. (Nii, et saad ära anda.)
5. Õpi oma luulekava nauditavalt esitama ja ole valmis valikupõhimõtteid seletama.


Kirjandid (maht 600 -800 sõna),võite hakata teema kohta materjali koguma!

Unistused ja tegelikkus. Klassikirjand oli 14. oktoobril
Kas unistused on üldse vajalikud? Kui palju suudavad inimesed oma unistusi täide viia? Mis takistab unistuste täideviimist? Kas, kui palju ja missugused on takistused, mis tulevad inimesest endast. Võid käsitleda tänapäeva noorte eneseteostusega seotud püüdlusi. Arutle, mis probleemid võivad kaasneda inimeste sooviga olla iga hinna eest edukas, st teha karjääri, saada kuulsaks, rikkaks vms. Hea on, kui suudad tuua oma väidete kinnituseks konkreetseid näiteid nii elust endast kui kunstist / kirjandusest/nähtud teatrietendustest.

Uus aasta, vanad probleemid /Uus aasta, uued probleemid
Vastavalt sellele, kumma pealkirja valisid, analüüsi seda, kas uuel aastal jätkuvad vanad probleemid või lisandub uusi. Analüüsi Eesti ja/või maailma majandus-ja sotsiaalpoliitika valulisi probleeme ja ilminguid ning otsi pääseteid kriisist väljatulemiseks. Võid kirjutada iseendast, noortest, Eesti riigist või kogu maailmast. Kui võimalik, lisa ka, kuidas üht või teist probleemi saaks vältida või lahendada.

Kuritöö ja karistus
Sissejuhatuses võib püüda defineerida mõistet "kuritöö“. Kuidas on olukord tänapäeva maailmas, Eestis? Missuguseid kuritegusid on rohkem? MIKS? Miks inimesed teevad kuritegusid? Võrdle Raskolnikovi ja tema ideega. Mis üldse tõukab inimesi kuritegelikule teele. Kindlasti saab siin meenutada "Mina olin siin" vm teost. Kas kuritegu võib olla ka mitte midagi tegemine, ükskõiksus. Kas igale kuriteole järgneb karistus? Kas karistus on ainult n-ö väline või võib olla ka inimese sisemine karistus? "Süütunne tapab inimese". Kas nt Eestis on karistused õiglased? Võib näiteks arutleda selle üle, kas ikka peaks olema surmanuhtlus.

Internet ja sõnavabadus
Kirjuta arutlev ,milles analüüsid, kuidas Internet on muutnud varasema ajaga võrreldes arusaama sõnavabadusest. Analüüsi tänapäeva veebiajakirjanduse mõjutusvõtteid ja mõjujõudu ning arutle nende eetiliste piiride üle. Arutle kirjandis sõnavabaduse piiride üle ning too välja, millist kasu või kahju võib sellest ühiskonnale ja selle liikmetele sündida.

Loodus ei andesta vigu. Klassikirjand detsembris
Kirjuta arutlev kirjand, milles analüüsid Eesti ja/või maailma keskkonnaprobleeme ning looduse kaitsmise ja säilitamise võimalusi. Arutle ka selle üle, millest võivad johtuda inimese ja looduskeskkonna vastuolud, inimese võõrandumine loodusest tänapäeval.

„Sündmused muudavad inimest.” (Alexandre Dumas)
Kirjuta arutlev kirjand, milles analüüsid Eesti või maailma ajaloo seisukohast oluliste sündmuste põhjuseid ja tagajärgi. Arutle ja too näiteid, kuidas need võivad muuta inimeste arusaamu, käekäiku või saatust ning avaldada selle kaudu mõju ühiskonna või riikide arengule.

No comments:

Post a Comment